Kundservice 08-6733350

  • Över 6000 artiklar online
  • 8 välsorterade butiker
  • Funnits sedan 1992

Välkommen till Budo & Fitness med allt för Din träning!

Leveranser & returer

 

Leveranstid

Normalt skickas varorna inom en till fyra arbetsdagar om allt Du beställt finns i lager.

Vi tillämpar inte restorder. Om en eller flera av Dina produkter är slut skickas hela Din beställning normalt en till två arbetsdagar efter att vi fått in alla artiklar.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning hos våra leverantörer.

För leveransen tillkommer den tid som sändningen tar att nå mottagningsorten. För de flesta orter i Sverige är det ytterligare en till två dagar.
 

Fraktalternativ

Vi erbjuder följande fraktsätt:

  • DB Schenker via ombud (motsvarar postpaket). För ordervikter upp till 20 kg. Du får en avi via sms eller brev och hämtar ut paketet hos något av DB Schenkers över 1 400 paketombud.
     
  • DB Schenker hemleverans dagtid. För ordervikter mellan 20 kg och 999 kg. Du blir aviserad av DB Schenkers lokalkontor på Din ort och får sedan leveransen till porten alternativt tomtgränsen.

Har du önskemål om särskild leverans till din arbetsplats? Kontakta vår kundtjänst. Mejl: kundservice@budofitness.se. Telefon: 08-673 33 50. För detta alternativ gäller inte fraktfritt, se nedan.
 

Leverans utanför Sverige

Vi levererar normalt inte utanför Sverige. Har du önskemål om leverans utanför Sverige? Kontakta vår kundtjänst på kundservice@budofitness.se eller 08-673 33 50 (Kundtjänst vard 09.00-17.00). För leveranser utanför Sverige gäller inte fraktfritt, se nedan.
 

Fraktavgifter

Vi erbjuder fraktfritt på allt vid köp över 499 kr. Oavsett vikt eller storlek på paketet.

Vid köp under 499 kr tar vi ut en fraktavgift om 60 kr.

För särskilda fraktalternativ och leveranser utanför Sverige gäller inte fraktfritt, se ovan.
 

Returer

Vi erbjuder fria returer för paket. Däremot gäller inte fria returer för större sändningar, som levererats hem till Dig. Där drar vi av transportkostnaden för returfrakten innan vi krediterar varorna. Använd den i paketet bifogade fraktsedeln för returen. Det är viktigt att du fyller i returunderlaget och lägger i paketet. Vi kan inte kreditera din betalning annars. När du provar kläder, tänk på att inte lämna fläckar från makeup eller dofter från t.ex. starka parfymer, deodoranter eller andra starka dofter. Vi godkänner ej dessa returer.
Här kan Du skriva ut returblanketten.

Har du handlat mot faktura måste du även kontakta Klarna gällande returen. Detta för att undvika eventuella påminnelseavgifter.

Tyvärr är transporttiden för returpaket ibland upp till 5-10 dagar innan de når oss, vilket drabbar handläggningstiden för returer.
 

Ångerrätt

Vid inköp via vår webbshop gäller ångerrätt enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal (gäller endast  privatpersoner).

Du har rätt att utnyttja Din ångerrätt inom 14 dagar från att Du tagit emot (kvitterat) varan.

När vi mottagit varorna krediterar vi det Du betalat för dessa, samt den fraktkostnad som vi debiterat Dig.

Din retur av varan skall ske inom två veckor efter att Du mottagit (kvitterat) denna.

Ångerrätten kan endast användas om varan är i nyskick och originalförpackningar med ev ettiketter är oskadade/ej borttagna. Till exempel får inte underkläder, suspensoirer och liknande ha använts. Klädesplagg och dräkter får ej heller ha tvättats. Om varan inte är i nyskick och säljbar med ev kartonger, ettiketter etc kommer returen inte godkännas och återbetalning eller byta accepteras ej.

Ångerrätt gäller ej för förseglad vara där förseglingen brutits. Detta avser exempelvis inplastade kartonger och liknande.

Ångerrätt gäller ej om varan är beställd genom någon av våra butiker.
 

Förlorad returfraktsedel

Om du har förlorat din returfraktsedel, så får du står för returkostnaden själv. 

Returpaketet skickas till:

Budo & Fitness webshop
Västberga Handelsplats, varumottagningen
Västbergavägen 4
126 30  Hägersten


Paketet skall skickas med ett fraktsätt som levererar direkt till oss. Till exempel DB Schenker Parcel, Postens Företagspaket eller andra tjänster där utkörning ingår. Vi löser inte ut försändelser som skickats till ett paketombud. Vi löser inte ut rekommenderade försändelser, då det kräver att en firmatecknare hämtar paketet.
 

Paketering

Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl.

Varan bör returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Om du inte har kvar detta emballage så går det självklart bra med likvärdigt emballage istället. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstonde under de 14 dagar från Du tagit emot varan som din ångerrätt gäller.
 

Reklamationer

Om varan som du köpt visar sig vara behäftad med ett tillverkningsfel åtgärdar vi självklart detta åt dig.
Kontakta oss omedelbart för mer exakt information om hur vi skall rätta felet på kundservice@budofitness.se eller 08-673 33 50 (Kundtjänst vard 09.00-17.00).
 

Garanti på motionsutrustning

Då tillverkaren oftast står för garantin behöver vi kompletta uppgifter.
Fyll i en blankett som startas via någon av länkarna nedan:

  • För motionsutrustning av varumärkena Master, Tunturi eller Bremshey klicka på:  länken här
  • För övrig motionsutrustning till exempel varumärket Fitness Pro: skicka ett mail till kundservice@budofitness.se med en utförlig beskrivning av problemet, vilken order och produkt det gäller, samt maskinens serienummer (om möjligt).

 
Läs mer och följ oss gärna på FacebookInstagramLinkedIn och LinkedIn group.